lauantai 1. helmikuuta 2014

aloitus

Täällä kirjoittelee 14-vuotias taitoluistelija tyttö Hämeenlinnasta! Olin itse kielikurssilla EF:n kautta 2011 Isle Of Wightillä ja ensi kesänä olen menossa myöskin EF:n kautta Ranskaan St. Raphaeliin kielikurssille. Isle Of Wightin kurssi oli varmasti elämäni kolme parasta viikkoa! Täällä blogissa tarkoituksena on kertoa ekasta kielikurssistani, sekä kielikurssiin valmistautumisesta jo kerran kielikurssilla käyneen näkökulmasta. 

Oma kokemukseni EF:n kanssa alkoi siis siitä, kun postissa tuli EF:n esite ja sitä sitten 11-vuotiaana selailin innostuneena. Oma mummuni asui sillon vielä Isle Of Wightillä (siis saarella Englannin etelä-osassa), joten sinne lähtö tuntui luonnolliselta, koska saatiin järkättyä niin, että mummuni toimi isäntäperheenäni. Oma kurssityyppini oli international, koska halusin ehdottomasti kansainväliseen opiskeluryhmään. Kurssini kesti kolme viikkoa ja kurssin lopussa kävimme kahden yön pikavisiitillä Pariisissa. Olin siis 12-vuotias, kun kurssille lähdin ja siihen juniorikurssien 10-14-vuotiaiden ikähaarukkaan sovin mainiosti!


Syksystä 2011 olen toiminut ambassadorina (teen siitäkin toiminnasta jossain vaiheessa erillisen postauksen!) eli olen suositellut EF:ää ja kerännyt pisteitä, joilla olen palkinnoksi lunastanut iPhone vitosen ja ens kesän Ranskan kurssin siis ilmaiseksi ! (: Heti Englannin kurssin jälkeen äiti alkoi suostuttelemaan mua menemään Ranskaan ja vihdoin sitten suostuin siihenkin viime syksynä, mutta koska jouduttiin vaihtamaan kurssityyppiä, joten me varattiin se kurssi jolle olen menossa vasta pari päivää sitten. Eli lähen 2.7.2014 kolmen viikon international-kurssille St. Raphaeliin, Nizzan lähelle Välimerern rannalle! Se jännittää vähän enemmän kuin toi eka kurssi, koska vaikka oon Ranskaa A2-kielenä neloselta asti lukenut, en todellakaan puhu sitä niin sujuvasti kuin englantia! Mutta kuka nyt voisi kieltäytyä mahdollisuudesta lähteä kolmeksi viikoksi Ranskan Rivieralle ? ;)



Kuvia tuli omalta kurssilta otettua lähemmäs 1000, mutta mun kuvaustaidot ja kuvauskohteet oli vähän niin ja näin mutta tähän loppuun nyt muutama kuva omalta kurssilta! Ja jos joku tänne nyt eksyy niin laitappas postausehdotuksia kommentteihin!






Sini


2 kommenttia:

  1. Mitä olen muiden blogeja vilkuillut, niissä on yleisesti erilaisia ohjeita ja tietoa mattkoista. Siis kaikkea yleishyödyllistä esim. maan tapakulttuurista. Niissä on yleensä myös kaikkia juttuja EFästä. Koska lähdet ensivuonna taas matkaan, olisi mukavaa lukea sinun ajatuksistasi ja valmisteluista, joihin voisit sitten rinnastaa tuota aikaisempaa kokemustasi. :)

    VastaaPoista
  2. Juu tarkoitus on kirjoitella juttuja omasta matkaan valmistautumisesta sitten lähempänä matkaa ja ihan yleisestikkin tässä lähiaikoina! (:

    VastaaPoista