keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

99 days!!!

Mä lähden Kaliforniaan 99 päivän päästä. Tänään mulla vierähti päivälaskuri ensimmäisen kerran kaksinumeroiselle luvulle! Monilla on varmasti jo niin käynyt ja ihan kesäkuun alussa lähtevien matkojen alkuun on enää vähän yli kaksi kuukautta. Mulla on kuitenkin edessä vielä reilu kolme piinaavan pitkää kuukautta, mutta se myös tarkoittaa että suunnitteluaikaa riittää :) Kesälomakin lähestyy jo vauhdilla ja mulla ainakin tulee loppukevät meneen varmasti tosi nopee peruskoulun vikojen juttujen parissa!

Elikkä mä lähden 2.7 kohti Kaliforniaa, mutta en vielä tarkalleen tiedä mun kurssikaupunkia. Aikaisemmin suomalaiset isäntäperhekursseilla ovat ainakin asuneet muistaakseni Santa Claritassa, Venturassa ja Prismo Beachillä, eli todennäköisesti siinä tunnin-parin päässä Los Angelesistä tuun asumaan. PÄIVITYS: 31.3 nyt mulle selvisi että mun kurssikohde olisi ainakin myef:n mukaan Thousand Oaks joka on tunnin päässä Los Angelesistä! Varasin tän matkan tosiaan jo viime kesänä eli aika kauan on tullut jo nyt odoteltua...

Tää matka tulee olemaan mun kolmas kielimatka EF:n kanssa. Silti mua jännittää ja välillä ehkä vähän pelottaa, koska kuitenkin tuun viettään neljä viikkoa maailman toisella puolella ilman mitään tuttua ja turvallista. Toisaalta tää ajatus niin kaukana olemisesta "yksin" saa mut innostuun vielä enemmän! Eli jos oot menossa ensi kesänä ekaa kertaa kielimatkalle ja sua pelottaa/jännittää, älä huoli :)

Nyt tän fiilistelyn lopuksi vielä vähän muistuttelua... Onhan kaikki jenkkeihin suuntaavat tehneet isäntäperhe hakemuksen ja aloittaneet tarvittavien dokumenttien (terveystodistus, rokotustodistus, esta) hommaamisen? Myös koulujen tiedot/nimet (sen tiedon avulla saa esim. selvitettyä missä päin Kaliforniaa tai Lontoota tulee olemaan!) ovat joillain jo voineet tulla myef:ään, jos ei, niin ne tulevat varmaan tässä noin reilun kuukauden sisään. Myöskin lentotietoja kannattaa alkaa jo kyttäämään myef:stä. Mulle ne tuli viime vuonna toukokuun alussa, mutta hyvällä säkällä joillekkin ne voi tulla jo tosi pian! Eli pointtina tässä on: seuraa myef:ää.

Toivottavasti te kaikki muutkin ootte yhtä innoissaan tulevista kielimatkoistanne! Jos ei kuitenkaan ole matkaa kesäksi 2015 varattuna, parin kuukauden päästä tulee kesän 2016 matkat jo myyntiin :) Jos on jotain kysyttävää niin kikatkaa @sinizzi tai laittakaa sähköpostia sini.horila@gmail.com !

-Sini

1 kommentti:

  1. Oi kivanoloinen kohde myös sulla! :-) Mun sijotuspaikaksi tuli Ventura ♥

    VastaaPoista