perjantai 7. elokuuta 2015

Hämeenlinna - Oak Park

Tähän postaukseen sisällytän nyt mun (erittäin pitkän) matkan kotoa Hämeenlinnasta, mun isäntäperheen luo Thousand Oaksiin/Oak Parkiin. 

Lähdettiin ajaan kotoa kohti lentokenttää 2:45 aamuyöllä (huom. 1h ja 15min tuli nukuttua tätä ennen). Kentällä meidän tapaamisaika oli neljältä ja olin itse kentällä joku 10 min ennen sitä, suurin osa meidän ryhmäläisistä tuli aika tiukasti, koska herätys oli tosi aikainen eikä sielä mitään ennen neljää tapahtunut. Liideri ja lentokenttävastaava tuli, pidettiin nimenhuuto ja kerättiin sääntöpaperit jne. Sitten tehtiin laitteilla itse lähtöselvitys ja vietiin laukut Norwegianin bag droppiin. Tän jälkeen (pienten ongelmien jälkeen) päästiin turvatarkastuksen jälkeen portille ja sieltä koneeseen. Lennettiin siis Los Angelesiin Tukholman kautta, lento Tukholmaan oli vain tunnin ja sen jälkeen meillä oli kentällä aikaa ostaa ruokaa yms noin kolme tuntia. 

Tukholma-Los Angeles -lennon portilla odoteltiin hetki ja kone taisi lähteä vähän myöhässä, joten kerittiin vielä hyvin vetään porrasjumppa siinä parin tytön kanssa ennen tositosi pitkää lentoa. Lennettiin siis Norwegianilla ja saatiin sillä lennolla lennon alussa lämmin ruoka ja ihan lopussa välipala. SUOSITTELEN VARAAMAAN TOSI PALJON RUOKAA PITKÄLLE LENNOLLE, KOSKA VAIKKA MULLA OLI KUNNON EVÄÄT OLIN SILTI IHAN NÄLISSÄNI SIELLÄ. Ruokatarjoilujen välillä pystyi ostamaan ruokaa, mutta kuten arvata saattaa oli lentokoneessa ruoka todella kallista. 
Meidän lento taisi kestää noin 10h ja 40min ja sen aikana kerkesin katsomaan leffan ja tosi paljon eri sarjojen jaksoja. Monet nukku tän lennon, koska sillonhan oli Jenkkien ajan mukaan yö, ite en saanut kuitenkaan nukuttua yhtään. Istuttiin koneessa kaikki EF:n matkalaiset yhdessä, meidän koneessa oli 3x3 henkilön paikkaa aina rivissä ja meidän ryhmälle oli varattu kaksi kokonaista riviä.

Los Angelesiin laskeutumisen jälkeen mentiin maahantulotarkastuksen (???? joku tällänen missä katottiin passit ja koneessa täytetyt lomakkeet ja ne kyseli vähän kaikkea) läpi ja se oli kyllä aika pelottavaa :D. Sen jälkeen lähdettiin metsästämään meidän paikallisia liidereitä joiden piti olla meitä vastassa, ja löydettiinkin joku liideri joka alkoi innoissaan kertomaan pool partyistä ja kaikista mutta eihän se sitten ollutkaan meidän liideri... Venailtiin joku 20 minuuttia kentällä ja sitten meidän liiderit tuli ja lähdettiin bussilla ajamaan kohti meidän kurssikohdetta!



Bussissa olin niin väsynyt ja olin ihan varma että nukahdan heti kun pääsen perheeseen, olin siihen mennessä kuitenkin matkustanut reilusti yli 20 tuntia ilman unta. Pysyin kuitenkin hereillä ja noin tunnin päästä oltiin Thousand Oaksin Teen centerillä, jossa perheet oli meitä vastassa ilmapallojen ja kylttien kanssa! Siinä vaiheessa mua jännitti kyllä ihan sikana... No, lähdettiin sitten mun perheen äidin ja pojan kanssa heti ruokakauppaan, jossa sain valkata aamupalatarvikkeita ja eväitä lounaspusseja varten. 

Mentiin sitten ostosten jälkeen kotiin ja he näytti mulle paikkoja, jonka jälkeen katsoin perheen pojan kanssa jotain leffaa. Se leffa meni kyllä ihan ohi, ja huomasin välillä kuinka olin nukahtanut sohvalle hetkeks ja sitten havahduin yhtäkkiä... Kun perheen isä tuli kotiin lähdettiin heti syömään johonkin meksikolaiseen ravintolaan (joita oli siellä muuten ihan sikana). Ruokailun loppupuolella hostdad sanoi että "Sini are you tired?" Ja kun vastasin, että oon nukkunut viimeseen 46 tuntiin 1,5 tuntia, lähdettiin aika pian ilman jälkiruokia kotiin ja rojahdin suoraan sänkyyn.

Tästä tulikin aika pitkä selitys, mutta tää päivä oli kyllä tosi tapahtumarikas ja uuvuttava, mutta kivaa oli vaikka väsytti ihan liikaa!

-Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti