keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Isäntäperheen plussat ja miinukset

Oon aikaisemminkin tehnyt postauksen isäntäperheessä asumisesta (tässä), mutta nyt ajattelin kertoa selkeämmin isäntäperheessä asumisen plussista ja miinuksista. 

PLUSSAT:

+ Pääset kokemaan paikallista elämää asuntolaa paremmin
+ Perheeltä voi saada tosi paljon apua
+ Etenkin jenkeissä perhe voi kuskata sua vapaina viikonloppuina paikkoihin joihin et muuten pääsisi
+ Parhaimmillaan saat ns toisen perheen ulkomailta 
+ Isäntäperhe on ainakin EF:n kielimatkoilla jonkun verran asuntolaa halvempi
+ Mun mielestä on ainakin mukavampi asua "normaalissa" kotimaisessa ympäristössä kun on poissa kotoa




NEUTRAALI:

+/- Sun on pakko käyttää kohdemaan kieltä, osan mielestä hyvä, osan mielestä huono juttu
+/- Mun matkalla mun perheessä eläminen oli tosi rentoa, mutta joidenkin perheillä on tietenkin tarkemmat säännöt
+/- Ruoka voi joko olla tosi tosi hyvää, tai sitten se ei oikein maistu. Jos olet tosi nirso niin suosittelisin harkitsemaan asuntolaa, jossa voi vähän enemmän valita mitä syö :)




MIINUKSET:

- Välttämättä kemiat ei kohtaa perheen kanssa
- Matka koululle perheestä voi kestää jopa tunnin, usein kuitenkin vähemmän

Niin kuin oon aikasemminkin sanonut, ite ainakin suosittelen isäntäperheessä majoittumista! Mulla ei kuitenkaan ole kokemusta asuntolasta, joten siitä oon kuullut vain muiden kommentteja :)

-Sini

P.S 50 päivää mun matkaan?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti