keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Lentotiedot

Ekojen matkat alkaa jo noin kahen viikon kuluttua ja mullakin on matkan alkuun enää 1,5 kuukautta! Tossa viikko sitten mulla tuli myef:ään omat lentotiedot, jotka on jo tähän mennessä varmaan viimeisillekkin tullut/tulee ihan kohta. Yleensä lentotiedot tulee noin. 7-5 viikkoa ennen matkaa ja ne siis löytyy tuolta myef:n "my trip" -välilehdeltä, jonne tulee myös pian isäntäperhetiedot!

Mulla on aikas aikainen aamu, kun lento lähtee jo seittemältä aamulla ja todennäkösesti tavataan kentällä aamu 4-5 välillä. Kotoa pitää siis mun lähteä kolmen aikoihin todennäköisesti, eli sinä yönä ei kyllä paljoa nukuta :D Onneksi sitten lentokoneessa aikaa torkkua...




























Ottakaa noissa lentotiedoissa sitten huomioon aikaerot!! Ja vaikka myef:ssä lukee tapaamisaikana 00:00 niin se meinaa sitä, että tapaamisaikaa ei vaan ole vielä määritetty. Siitä saat sähköpostilla vielä lähempänä matkaa enemmän infoa :)

Mun ryhmä lentää siis Norwegianilla Tukholman kautta Los Angelesiin ja ite ainakin oon tosi tyytyväinen siihen, että ollaan Losissa perillä paikallista aikaa jo päivällä! Toi ARN-LAX lento on tooooosi pitkä, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Tässä kuitenkin vielä mun lyhyt "miten selviät pitkästä lennosta" lista:

- Lähde matkaan mukavissa vaatteissa, jos lentosi kestää vaikka 6-12h ei tyylikkyys ole se ykkösjuttu vaan mukavuus! + lentokoneissa on usein kylmä, joten varaa huivi/hyvä pitkähihainen mukaan
- Ota mukaan vara-akku kännykkää varten + laturi jossa usb-pää (ainakin osassa pitkän matkan koneissa saa usb-päällä ladattua laitteita)
- Käännä kello paikalliseen aikaan ja yritä nukkua silloin, kun paikallista aikaa olisi yö
- Juo tarpeeksi!!!
- Varaa mukaan omia eväitä, koska lentokoneessa joudut ylimääräsistä eväistä maksamaan ihan hirveesti

Toivottavasti näistä oli apua ja tässä vielä linkki mun myef-sivulle, josta voit tilata ilmaisen EF kielimatkojen esitteen.

-Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti